PROGRAM

Trzy lata MiLoG - bilans po najnowszych decyzjach niemieckich sądów.

Martin Pfnür Adwokat, Kancelaria Adwokacka Balduin & Pfnür PartGmbB Rechtsanwälte

Walka polskich przewoźników przeciwko niemieckiej ustawie o płacy minimalnej (MiLoG) w niemieckich sądach nadal trwa. Co już wiemy, a czego jeszcze nie wiemy o tym, jak będzie egzekwowany nakaz wypłacania polskim kierowcom niemieckiej płacy minimalnej? Kiedy niemiecki urząd celny może kontrolować polskich przedsiębiorców, a kiedy nie? Jak sądy niemieckie, które uznają, że MiLoG obowiązuje polskich przewoźników częściowo, traktują sporną kwestię zaliczenia do płacy minimalnej diet i ryczałtów za noclegi?


CASE STUDY - Optymalizacja przepraw promowych zestawów transportowych.

Mariusz Kołodziej Trener spedycji drogowej w Cargo School

Promy to nieodłączny element transportów pomiędzy Polską a Skandynawią. Jak optymalizować planowanie wykorzystując przeprawy promowe?  W jaki sposób najszybciej i najtaniej transportować towary z Europy kontynentalnej do i ze Skandynawii czy Wielkiej Brytanii, gdy konieczna jest przeprawa promowa? Czy transport typu ro-ro przez Morze Północne stanowi dobrą alternatywę dla problematycznej przeprawy Calais-Dover?


Weryfikacja kontrahenta w Europie skutecznym sposobem na zmniejszenie kłopotów ze spływem należności.

Michał Stachowski Zastępca dyrektora Działu Windykacji – COFACE

Branża TSL to krótkie terminy przedawnień, wysokie ryzyko oraz utrudnione dochodzenie należności. Dobrym sposobem jest więc prewencja i wczesne działanie, uprzedzające ewentuqalne kłopoty ze spływem należności za wykonany transport. Jak zweryfikować kontrahenta i zmniejszyć ryzyko braku zapłaty za usługę? Przedstawiciel COFACE wskaże kilka rozwiązań wypracowanych przez 70 lat doświadczenia współpracy z przedsiębiorcami na całym świecie.


Wszystko co powinieneś wiedzieć o zmianach finansowych i celnych, które nastąpią w 2019 r., a nie wiesz kogo zapytać.

Rafał Pogorzelski kancelaria doradztwa podatkowego Jamróz i Pogorzelski


Kontrakt długoterminowy - na co zwrócić uwagę, aby nowa umowa nie była początkiem końca Twojej firmy.

Łukasz Chwalczuk Parter zarządzający w Kancelarii Prawnej Iuridica

Z obserwacji wynika, że coraz więcej firm próbuje wypowiedzieć przed terminem kontrakty długoterminowe zawarte w latach 2016-2018. Diametralna zmiana na rynku pracy, oczekiwań społecznych, uchwalanie nowych regulacji oraz protekcjonizm krajów członkowskich UE to tylko kilka przykładów, które mogą spowodować, że kontrakt z zeszłego roku okaże się solą w oku. Kiedy można wypowiedzieć umowę w trakcie jej trwania, czy brak lub opóźnienia w płatnościach mogą być przyczyną wypowiedzenia umowy w trybie natychmiastowym.


Europa (bardziej) socjalna 2019, czyli nowe wyzwania dla przewoźników międzynarodowych.

Joanna Jasiewicz Współpracownik w Kancelaria Prawna Gide Loyrette Nouel

W jaki sposób Europa socjalna jest realizowana i jak się w niej mają odnaleźć pracodawcy polscy z branży transportu międzynarodowego? Od zmienionych przepisów o delegowaniu pracowników po zmiany do umów o pracę i nowe instytucje informacyjno-kontrolne w UE. Czy i jak można się przygotować do zmian? Nie brak też nowości w prawie polskim, jak zmiany do kodeksu pracy, zmiany w zakresie odpowiedzialności pracodawcy za czyny swoich pracowników, zmienione przepisy dotyczące ochrony tajemnic przedsiębiorstwa.


Jeżeli jesteś przekonany, że przewozy do krajów skandynawskich niczym nie różnią się od innych to się mylisz.

Jerzy Różyk Ekspert w CDS Kancelaria Brokerska

Przewóz towaru np. z Wrocławia do Rovaniemi w Finlandii, Jokkmokk w Szwecji lub Korgen w Norwegii to konieczność pokonania trasy wynoszącej ok. 2.250 km. Nie ma w tym nic dziwnego, gdyż mniej więcej taki odcinek przewoźnik pokonuje jadąc z Polski do Saragossy w Hiszpanii. Wydaje się więc, że pomiędzy dostawami do tych miejsc nie ma żadnej różnicy. Jednak pojazd musi pokonać Morze Bałtyckie, co sprawia, że do Skandynawii przesyłkę można przewieźć na kilka sposobów. Każdy z nich posiada inną specyfikę przewozu i inny rozkład odpowiedzialności podmiotów zaangażowanych w przewóz.


Nowe obowiązki kierowców i przewoźników oraz nowe kary nakładane na właścicieli firm transportowych. Najważniejsze zmiany prawne w 2019 r.

Marta Matuszewska Kancelaria Prawna Działyński i Judek

Wypłaty wynagrodzenia gotówką odchodzą do lamusa. Bez odpowiedniego wniosku kierowca nie otrzyma już wynagrodzenia „do ręki”. Dokumentację pracowniczą przedsiębiorcy poprowadzą w formie elektronicznej tylko z kwalifikowanym podpisem. 10 tys. zł kary za nie przekazanie aktualnych danych o geolokalizacji środka transportu, przewożącego towary objęte systemem SENT. 10 tys. zł kary za brak w pojeździe lokalizatora, jeżeli pojazd przewozi towary objęte systemem SENT.