PROGRAM

Polskie firmy transportowe pozywają państwo niemieckie za MiLoG. Przegląd zaawansowania spraw procesowych i szanse na sukces.

Martin Pfnür Adwokat, Kancelaria Adwokacka Balduin & Pfnür PartGmbB Rechtsanwälte

• Aktualny stan walki polskich firm transportowych przeciwko MiLoG.
• Kierunek, w którym zmierza przewodnia linia orzecznictwa niemieckich sądów.
• Szanse naszych przewoźników na zwycięstwo w sprawach sądowych przeciwko MiLoG.
• W jakie argumenty się uzbroić i jak przygotować się do wejścia na drogę sądową?


Cyfryzacja, integracja, optymalizacja – trzy magiczne słowa, które pomogą Ci skutecznie reagować na potrzeby rynku transportowego.

Marcin Kutzmann Specjalista ds. rozwoju w TIMOCOM Soft- und Hardware GmbH

W dzisiejszych czasach, aby skutecznie rywalizować na rynku transportowym cyfryzacja procesów w połączeniu z odpowiednimi narzędziami oferowanymi przez sektor IT stanowią niezbędne minimum przedsiębiorcy. Jednak każda firma to unikatowy organizm o specyficznych potrzebach i charakterystyce. Dlatego podpowiemy jak zintegrować wewnętrzne rozwiązania informatyczne przedsiębiorstwa z Systemem Smart Logistics TIMOCOM i efektywnie reagować na zmienne potrzeby klientów branży TSL.


CASE STUDIES: Ryzyka transportowe, a ubezpieczenia, czyli jak za sprawą jednej szkody nie stracić płynności finansowej.

dr Adam H. Pustelnik PWS KONSTANTA SA

• Przykłady szkód
• Na co zwrócić uwagę już w trakcie zawierania umowy ubezpieczeniowej?
• Co muszą wiedzieć twoi pracownicy, aby mimo dobrych intencji, pomóc, a nie zaszkodzić?
• Jak polisy mogą pomóc w utrzymaniu płynności finansowej Twojej firmy?


400 EUR/pojazd - nawet tyle możesz tracić miesięcznie na błędnych decyzjach transportowych.

Michał Noga

Spedytorzy w każdej firmie transportowej codziennie stoją przed wyzwaniem podejmowania trudnych decyzji. Analizując rentowność przejazdu, opierają się na mapach turystycznych, a co za tym idzie, nie wykorzystują wiedzy na temat kosztów opłat drogowych, zakazów tonażowych, zakazów wysokościowych. Znaleźliśmy na to rozwiązanie.


Pakiet Mobilności przeniesiony na następną kadencję Europarlamentu? Co jeszcze szykują firmom transportowym unijni ustawodawcy?

Margareta Przybyła doradczyni europoseł Danuty Jazłowieckiej, Komisja Zatrudnienia i Spraw Socjalnych PE.

Kompleksowe podsumowanie dotychczasowych prac nad częścią socjalną Pakietu Mobilności (lex specialis, czas jazdy i odpoczynków oraz organizacja przewozów kabotażowych). Prezentacja konsekwencji decyzji podjętych przez władze Unii Europejskiej w ostatnim czasie. Scenariusze na przyszłość. Niezwiązane z Pakietem Mobilności akty legislacyjne dotyczące transportu, nad którymi obecnie toczą się prace, i których procedowanie może być kontynuowane po wyborach do Europarlamentu, które odbędą się w maju 2019 r.


Zarządzaj transportem w jednym systemie. Od zlecenia przez telematykę do faktury.

Bartosz Blumczyński Zastępca Dyrektora ds. Handlowych frameLOGIC

Hasło „telematyka” przeszło olbrzymie zmiany w ciągu kilku ostatnich lat. Już od dawna przestało być wyłącznie synonimem lokalizacji pojazdu GPS. Właściciele i menadżerowie firm transportowych szukają dziś rozwiązań rozbudowanych, wyprofilowanych pod ich konkretną specyfikę lub wręcz szytych na miarę. Czy istnieje uniwersalne narzędzie do zarządzania firmą transportową niezależnie od jej rozmiaru?


Pakiet Mobilności - diabeł tkwi w szczegółach. Jakie faktycznie rozwiązania zostały przyjęte, a jakie odrzucone przez Parlament Europejski?

Maciej Wroński Prezes Związku Pracodawców „Transport i Logistyka Polska"

10 stycznia br. w Brukseli polscy politycy uznali za dzień sukcesu. W tym dniu Komisja Transportu i Turystyki odrzuciła dwa z trzech sprawozdań, które miały być stanowiskiem negocjacyjnym Parlamentu Europejskiego podczas negocjacji z Komisją Europejską oraz Radą Unii Europejskiej nad ostatecznym kształtem Pakietu Mobilności. Czy mieli rację? Co dalej z Pakietem Mobilności? Czy odrzucenie części przepisów o delegowaniu jest w interesie polskich przewoźników? Czy neutralne z pozoru przepisy o dostępie do zawodu przewoźnika drogowego mogą wyrzucić nas ze znacznej części europejskiego rynku?

 


Przeważanie pojazdów dostawczych – powszechna praktyka i nieoczekiwane konsekwencje.

Jerzy Różyk Ekspert w CDS Kancelaria Brokerska

Według statystyk Inspekcji Transportu Drogowego 93 proc. pojazdów dostawczych (o dmc do 3,5 t), wożących po polskich drogach towary, jest przeładowywanych. Większość przewoźników świadomie załadowuje więcej niż dopuszczają przepisy, mimo, że istnieje realne ryzyko zapłacenia mandatu. Nie wszyscy zdają sobie jednak sprawę z tego, że konsekwencją przeważania są nie tylko mandaty karne.


Święty spokój menedżera w firmie transportowej.

Michał Stanik Sales Manager, TomTom Telematics
Ewelina Gradowska Polthermo Jan Thomsen

Punkt widzenia użytkownika systemów telematycznych na codzienną pracę w firmie transportowej. Prelegentka podzieli się swoimi doświadczeniami m.in. w zakresie ułatwień w komunikacji z kierowcami, rozliczenia ich czasu pracy i efektywnego wykorzystania floty, a to wszystko przy mniejszym obciążeniu spedytora.


Wyzwania codzienności przewoźnika – jak sobie z nimi skutecznie radzić.

Vasil Mikula ekspert paliwowy firmy E100

Podczas prelekcji zastanowimy się nad wyzwaniami, z którymi zmaga się na co dzień każdy przewoźnik i opowiemy, jak się z nimi mierzyć, korzystając z rozwiązań rekomendowanych przez E100.


Bądź gotów na twardy Brexit. Co oznacza ten scenariusz dla polskich międzynarodowych przewoźników drogowych?

Izabela Mrozek Kancelaria Prawna Iuridica

Z końcem marca 2019 r. mija termin przewidziany na przygotowanie umowy pomiędzy Unią Europejską a Wielką Brytanią, która mogłaby w łagodny sposób uregulować wyjście Zjednoczonego Królestwa ze struktur UE. Niestety brak porozumienia najprawdopodobniej spowoduje tak zwane twarde opuszczenie Unii, a tym samym należy się przygotować na perturbacje związane z procedurami i kontrolami na granicach.


Transport w chmurze – to nie bujanie w obłokach – to realna możliwość zdalnego zarządzania twoją firmą

Marcin Górski VIAtms


Jak Cię widzą, tak z Tobą biznes prowadzą, czyli wpływ marki i wizerunku firmy na sukces w biznesie.

Krzysztof Sarnecki współzałożyciel Leading Partner i członek zarządu Quest Change Managers

MARKA i WIZERUNEK FIRMY – temat bardzo często zaniedbywany w biznesie transportowym – a potem narzekanie na marżę… Krzysztof Sarnecki, specjalizujący się w pracy z branżą transportu, spedycji i logistyki, poda rzeczywiste oraz praktyczne wskazówki, dotyczące wpływu wizerunku firmy na osiąganą przez nią marżowość. Zaprezentuje konkretną listę działań wartych wdrożenia, aby ten obszar naprawdę pracował na wyniki firmy.


Rozporządzenie Rzym I – z czym to się je w branży transportowej?

Joanna Jasiewicz Współpracownik w Kancelaria Prawna Gide Loyrette Nouel

Jakie prawo będzie właściwe dla umowy o pracę i ubezpieczenia kierowcy międzynarodowego, jeśli europejski ustawodawca wdroży w życie swoje nowe pomysły prawne? Od strony prawnej powinny o tym decydować normy rozporządzenia UE – tzw. Rzym I. W toku prac nad Pakietem Mobilności, w głosowaniach 10 stycznia 2019 r., pojawiła się dodatkowa koncepcja (niezależnie od delegowania) uregulowania statusu prawnego kierowcy międzynarodowego. Nawiązuje ona do rozporządzenia Rzym I. Na czym ona polega?


Planowanie zestawów transportowych na trasy, których elementem jest przeprawa promowa.

Mariusz Kołodziej Trener spedycji drogowej w Cargo School
  • Czy taniej może oznaczać drożej?
  • Czy szybszy prom może oznaczać późniejszą dostawę?
  • Transport jest pełen paradoksów. Dobry planista powinien być daleki od rutyny, zawsze otwarty na nowe rozwiązania.
  • Przeprawy promowe to nie tylko domena transportów do Skandynawii.


Transportowe WIN-WIN, czyli ile możesz zyskać na współpracy w branży TSL?

Dmitrij Gabczenko Dyrektor w Grupie SKAT

Każdego roku na własnym przykładzie odczuwamy skutki zmian ustawowych, zwiększonych podatków, ograniczonej liczby kierowców na rynku oraz nowych obowiązków administracyjno -prawnych.  Dlatego oprócz optymalizowania procesów współpracy i dbania o przychody, kładziemy nacisk na redukcję kosztów operacyjnych ponoszonych przez naszych podwykonawców.


Ryczałty do ponownego rozpatrzenia przez Trybunał Konstytucyjny. Korzystne dla przewoźników rozwiązania coraz bliższe.

Paweł Judek radca prawny, współwłaściciel w Kancelaria Działyński i Judek Spółka Partnerska Radców Prawnych w Poznaniu

Kolejny raz pojawiła się nadzieja na korzystne dla przewoźników zakończenie procesów o zapłatę ryczałtów za noclegi. Trybunał Konstytucyjny postanowił bowiem ponownie zająć się kwestią zgodności z Konstytucją przepisów dotyczących ryczałtów za noclegi dla kierowców. W międzyczasie pojawił się korzystny dla przewoźników wyłom w orzecznictwie sądów w sprawach o ryczałty za noclegi ukształtowanym po uchwale 7 sędziów SN z 26.10.2017 r. Sąd Okręgowy w Łodzi uznał, że kierowcy mogą domagać się tylko rzeczywistego zwrotu kosztów podróży, a nie ryczałtów wynikających z rozporządzenia.


"Wschodnie DNA w transporcie”. Podstawowe zasady zarządzania kierowcami ze wschodu.

Tomasz Peterman Hand4 Polska
Zbigniew Pawlak Hand4 Polska

„Wschodnie DNA” to styl myślenia i zbiór wartości, wspólnych dla pracowników, których polscy przedsiębiorcy sprawdzają do pracy nie tylko z Ukrainy i Białorusi, ale również z Azji. Coraz częściej dociera do nas, iż obecne podejście i metody zarządzania nie pozwalają skutecznie zagospodarować potencjału, jaki wnosi pracownik ze wschodu, a co ważniejsze nie potrafimy skutecznie przeciwdziałać zagrożeniom dla naszego biznesu, związanym z różnorodnością tych pracowników w naszych firmach. Omówionych zostanie kilka podstawowych obszarów dot. zarządzania kierowcą ze „Wschodnim DNA”.


CASE STUDY. Francuskie kontrole naszych przewoźników w polskich siedzibach ich firm

Iwona Szwed Prawnik, współwłaściciel Biura Prawnego Arena 561

Jeżeli realizujesz przewozy międzynarodowe z lub do Francji – bądź ostrożny i przygotowany na kontrole w twojej firmie w Polsce realizowane przez przez francuskie służby kontrolne, włącznie z wezwaniem do prokuratury. Dlaczego Francuzi nie uznają Konwencji CMR? Dlaczego zagranicznych kierowców traktują jak „nielegalnie” zatrudnionych? Francuscy przedsiębiorcy, a szczególnie ci, którzy korzystają z usług przewoźników z naszej części Europy również poddawani są rygorystycznym kontrolom. Dowiedz się jak takie kontrole wyglądają i czego możesz spodziewać się we własnej firmie.


„Automatyczne przesyłanie danych – innowacyjne rozwiązania dla firm transportowych”

Paweł Skupniewicz Regionalny manager sprzedaży VIAON

Tradycyjne przesyłanie i pobieranie danych odchodzi już do lamusa. W branży transportowej automatyzacja pełni bardzo ważną funkcję – usprawnia i przyspiesza pracę firm przewozowych, minimalizuje ryzyko błędu, zapewnia konkurencyjność na trudnym rynku transportowym. Regionalny Manager Sprzedaży VIAON opowie o innowacyjnych rozwiązaniach, które zoptymalizują działania przedsiębiorstwa transportowego.


Nowe taryfikatory w kontekście najczęściej popełnianych naruszeń i utraty dobrej reputacji – dobre praktyki.

Mateusz Włoch Ekspert ds Rozwoju i Szkoleń VIAON

Od 3 września 2018 roku obowiązuje zmieniona wersja taryfikatora dla kierowców, osób zarządzających oraz samych przedsiębiorców. Zmiany podyktowane były głównie dostosowaniem się do przepisów unijnych, w szczególności rozporządzenia 403/2016 zawierającego klasyfikacje naruszeń. Na znaczeniu zyskuje więc dbałość o dobrą reputacje przewoźnika, którą można stracić za wielokrotne popełnianie bardzo poważnych naruszeń.