Transport Manager Meeting Kraków 23.10.18

Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o transporcie było na TMM w Krakowie

„Dyskryminujące kontrole polskich przewoźników za granicą.”, „Należności przewoźnika z tytułu umowy przewozu, czyli czego może domagać się przewoźnik za swoje usługi.”, „Rażące niedbalstwo kierowcy a odpowiedzialność przewoźnika za utratę towaru.”, „…Postęp instytucji europejskich w pracach nad nowymi obowiązkami pracodawców w transporcie.” To tylko kilka, spośród wielu innych, tematów prelekcji, które zostały wygłoszone podczas ostatniej konferencji Transport Manager Meeting w Krakowie, 23 października.

W pochmurny, jesienny dzień, do hotelu Galaxy, położonego nad Wisłą przybyła reprezentacja środowiska transportowo-spedycyjno-logistycznego z całej Polski, nie tylko z regionów południowych.

Debata o absurdalnych karach

– Załoga odpoczywa a trzeci kierowca wykonuje załadunek – „propozycja” mandatu po 4 tys. euro… na każdego kierowcę. Kontrola płynu AdBlue – żandarm nie może poradzić sobie z pobraniem próbki – „propozycja” 1 tys. euro. Kierowca na pauzę tygodniową zjeżdża o 6 minut spóźniony – kara ponad 900 euro za brak odpoczynku – to rezultaty tylko niektórych absurdalnych, ale uciążliwych wyników kontroli ciężarówek polskich przewoźników we Francji, które to kontrole zostały omówione przez Iwonę Szwed z Biura Prawnego Arena561. Temat dyskryminujących kontroli zostanie szczegółowo przedyskutowany również podczas debaty, którą redakcja Transport Managera zorganizuje pierwszego dnia (6 listopada o godzinie 10.20) tegorocznej szóstej edycji Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki w Warszawie. Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w tym wydarzeniu.

Nowe taryfikatory kar nakładanych w Polsce na firmy transportowe i ich kierowców oraz na co zwracać uwagę, żeby przejść kontrolę bez naruszeń przybliżył Jakub Ordon z firmy VIAON. Z kolei Martin Pfnür, adwokat z niemieckiej Kancelarii Adwokackiej Balduin & Pfnür PartGmbB Rechtsanwälte przypomniał o powracającej możliwości zwrotu nienależnie naliczonej w Niemczech opłaty drogowej w latach 2010-11, o czy pisaliśmy szczegółowo w Transport Managerze.

Telematyka, karty i … truck racer

Nie zabrakło całej serii prelekcji telematycznych, podczas których swoje rozwiązania zaprezentowali: Michał Bochniarz z firmy Inelo, Michał Stanik z TomTom Telematics, Krzysztof Pusłowski z Trimble Transport & Logistics i Daniel Cieśliński z Transics a WABCO Company. Uczestnicy mieli okazję wysłuchać prezentacji emitentów kart paliwowych dla towarowego transportu drogowego. Wśród prelegentów byli: Jerzy Jezuit z DKV Euro Service Polska (firma ta zaprosiła jako gościa honorowego konferencji Grzegorza „Gregorego” Ostaszewskiego, jedynego polskiego zawodnika startującego w wyścigach ciężarówek, z którym wywiad specjalnie dla uczestników konferencji przeprowadził redaktor naczelny Transport Managera – Marek Loos), Anna Bronicka i Mateusz Wojciechowski z firmy Redtortuga oraz Marcin Wasilewski z E100.

Marcin Kutzmann z platformy TimoCom, zaprezentował jak cyfrowe narzędzia zmieniają rzeczywistość branży TSL. Marcin Fornal z Euromaster Polska, udowodnił, że MasterCARE jest odpowiedzią na bieżące wyzwania przewoźników. W prezentacji typu studium przypadku, Mariusz Kołodziej z firmy Cargo School opowiedział jak przygotować kandydata na stanowisko spedytora do pracy w firmie transportowej?

Wśród partnerów konferencji byli również tacy, którzy mieli swoje stoisko w foyer Sali konferencyjnej, ale nie wygłosili prelekcji, były to firmy: Marcos Bis, targi TransLogistica Poland, Eurowag i Wtransnet.