Transport Manager Meeting, 23 października 2018 r, Kraków, WSTĘP WOLNY

23 października 2018, Kraków, WSTĘP WOLNY

23 PAŹDZIERNIKA 2018 ROKU

godz. 9:00 - 17:30
WSTĘP WOLNY

Dojazd do hotelu Novotel Poznań Centrum

HOTEL GALAXY KRAKÓW

ul. Gęsia 22 A, Kraków

PROGRAM KONFERENCJI:

Należności przewoźnika z tytułu umowy przewozu, czyli czego może domagać się przewoźnik za swoje usługi.

Jakie odszkodowanie należy się za zerwanie umowy przez zleceniodawcę? Kiedy i ile należy się postojowego? Czy można uzależniać wynagrodzenie za przewóz od dostarczenia dokumentów? Jakie są odsetki i koszty windykacji? Przykłady spraw prowadzonych w imieniu przewoźników drogowych i rozpatrywanych przez sądy.


Rażące niedbalstwo kierowcy a odpowiedzialność przewoźnika za utratę towaru.

 


Konwencja CMR chroni przewoźnika, ale tylko wtedy, gdy osoby, za które on odpowiada działają w ramach przyjętych norm. Jeżeli kierowca lub podwykonawca dopuszcza się tzw. rażącego niedbalstwa, drastycznie wzrasta ryzyko i odpowiedzialność przewoźnika. Alkohol, omijanie parkingów strzeżonych lub współudział w przestępstwie to najbardziej popularne przykłady rażącego niedbalstwa. Jak się przed nimi ustrzec i jak prawidłowo się od nich ubezpieczyć.


2019 to rok zmian w przepisach o przewozie towarów niebezpiecznych.
Omówienie najważniejszych dla transportu i logistyki, nowych regulacji prawnych.

 

1 stycznia 2019 r. wchodzi w życie kolejna nowelizacja przepisów Umowy europejskiej, dotyczącej międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych (Umowy ADR). Prelekcja będzie zawierała kompendium wiedzy o wybranych zmianach do Umowy ADR 2019, które dotyczą: nadawców, przewoźników, odbiorców, załadowców i wyładowców.


CASE STUDY: Jak przygotować kandydata na stanowisko spedytora do pracy w firmie transportowej?

  

 

Obecnie w sytuacji niedoboru pracowników, uwaga przedsiębiorstw skupia się głównie na pozyskiwaniu ludzi do pracy. Właściciele firm transportowych zapominają o tym, że spedytor to osoba, która organizuje transport, a więc odpowiada za ładunek, czyli za pieniądze klientów firm transportowych. Ładunki nie rzadko są wartości kilkuset tys. zł. Ci sami spedytorzy są odpowiedzialni za pojazdy, w które zainwestowano w firmach, głównie za ich rentowność, ale również za działanie zgodnie z obowiązującym prawem (np. czas pracy kierowcy). Przygotowanie kandydata na spedytora do tej odpowiedzialnej pracy jest w firmie transportowej niesłychanie istotne.


Transport przyszłości - przyszłość transportu. Rozwiązania zarządcze i technologiczne stojące u wrót współczesnej branży transportowej.

 

 

Niedobór kierowców jest głównym paliwem napędzającym innowacje technologiczne wprowadzane do transportu drogowego. W którym kierunku będą one ewoluowały? Czy kierowców wyprą całkowicie pojazdy autonomiczne, czy też będą oni zdalnie sterowali ciężarówkami? Czy olej napędowy zostanie zastąpiony prądem? 


Przeważanie pojazdów dostawczych – powszechna praktyka i nieoczekiwane konsekwencje.

 
Według statystyk Inspekcji Transportu Drogowego 93 proc. pojazdów dostawczych (o dmc do 3,5 t), wożących po polskich drogach towary, jest przeładowywanych. Większość przewoźników świadomie załadowuje więcej niż dopuszczają przepisy, mimo, że istnieje realne ryzyko zapłacenia mandatu. Nie wszyscy zdają sobie jednak sprawę z tego, że konsekwencją przeważania są nie tylko mandaty karne.


Jeżeli uważasz, że umowy przewozu i spedycji właściwie niczym się nie różnią, musisz być przygotowany na poważne problemy.

 

Wielu właścicieli firm transportowych pewnie tak sądziło, aż do momentu, gdy doszło do jakiegoś nieszczęścia w trasie. Lepiej więc być mądrym przed szkodą, unikając wielu problemów. Zaczyna się zwykle od sformułowania: „jeździliśmy pod spedycją ...”, a  potem wychodzą różne niemiłe niespodzianki. Problem jest szczególnie częsty w przypadku kurierów (pracujących niejednokrotnie bez licencji transportowej) dla firm ekspresowych.


Nowe obowiązki kierowców i przewoźników oraz nowe kary nakładane na właścicieli firm transportowych. Najważniejsze zmiany prawne w 2019 r. 

 

Wypłaty wynagrodzenia gotówką odchodzą do lamusa. Bez odpowiedniego wniosku kierowca nie otrzyma już wynagrodzenia „do ręki”. Dokumentację pracowniczą przedsiębiorcy poprowadzą w formie elektronicznej tylko z kwalifikowanym podpisem. 10 tys. zł kary za nie przekazanie aktualnych danych o geolokalizacji środka transportu, przewożącego towary objęte systemem SENT. 10 tys. zł kary za brak w pojeździe lokalizatora, jeżeli pojazd przewozi towary objęte systemem SENT. 


Jak skutecznie zarządzać ryzykiem w branży transportowej? 

 

Wkrótce podamy opis prelekcji.



INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

 

OSTATECZNY TERMIN NADSYŁANIA ZGŁOSZEŃ: 12 PAŹDZIERNIKA 2018 R.

Ilość miejsc jest ograniczona, o możliwości udziału decyduje kolejność zgłoszeń.

Warunkiem udziału w konferencji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego.

Wypełniony formularz należy przesłać pod adres: marcin.haremza@transport-manager.pl


więcej informacji:

Marcin Haremza

Project Manager

kom.: +48 530 432 332

marcin.haremza@transport-manager.pl


PARTNERZY KONFERENCJI UFUNDOWALI ATRAKCYJNE NAGRODY,

KTÓRE ZOSTANĄ ROZLOSOWANE WŚRÓD UCZESTNIKÓW SPOTKANIA

www.konferencje.transport-manager.pl

Transport Manager Meeting, 23 października 2018 r, Kraków, WSTĘP WOLNY


Rezygnacja z otrzymywania wiadomości lub uaktualnienie danych kontaktowych.


=